fredag, december 29, 2006
Julekultur!
Julen har for mig altid været en tid, hvor jeg læste mange bøger. Sådan er det måske ikke helt længere, men alligevel har jeg da gang i noget.

Det læser jeg nu: Arvetanten af Simonetta Agnello Hornby. Historisk italiensk slægtroman med frygtelig mange navne at holde styr på. Men efter at jeg næsten havde mistet læseglæden, fordi jeg vist var kommet ind på et lidt for samtidshistorisk spor, er det skønt at læse om svundne tider under fjerne himmelstrøg...

Det hører jeg nu: Hele december har stået på Julefestmix på Claus' iPod. I går kunne jeg ikke mere og tog derfor lige en tur omkring Anden fra de gode gamle dage med Hva' snakker du om...

Det ser jeg nu: Juleaftensdag så jeg selvfølgelig Disneys store Juleshow - det hører ligesom til. Så er der jo de sidste afsnit af Krøniken + de mange "Året der gik- programmer". Og i onsdags tog jeg en slapper med musicalfilmen Chicago (som var bedre første gang jeg så den...)

Hvad med jer andre?


2 Comments:

Blogger Louise said...

Hej.
Mine tanker har været her og der på det sidste, så jeg har ikke rigtig kunne koncentrere mig om bøgerne i juledagene. Som kalenderhistorie har jeg læst Thomas Windings "Jul hele året", og jeg er nu i gang med Zafran køkkenet, som Inger anbefalede til sidst læseklub. Sussi - jeg vil gerne høre om Arvetanten. Jeg synes, den lyder spændende, men jeg gik i stå efter 100 sider.

Julemusikken har haft et form for tema i år: julesange uden jul. Jeg har nemlig hørt "Gå glad i bad" (Kandis) og så selvfølgelig den skønne "Vil du være.." fra Juletestamentet - ingen jul uden den. I julegave fik jeg George Michaels opsamling, og den glæder jeg mig til at høre.

I dag har jeg set "Direktøren for det hele". Jeg er egentlig ikke til Trier og er da heller ikke blevet det efter biografturen i dag.

Godt Nytår!

Blogger Lisbeth said...

Hej alle

Også lige et par linjer fra mig :)

For tiden læser jeg Erling Jepsens "Kunsten at græde i kor", men Safrankøkkenet ligger som den næste i rækken.

I stereoanlægget er der Nick Cave, men det er nu mest fordi, jeg var inde og høre teaterkoncerten på Århus Teater forleden.

Og i dvd'en ligger der klovn 3.

Håber I alle er kommet godt ind i det nye år!

Send en kommentar

<< Home

footer