lørdag, maj 13, 2006
Et tip om computerspil
Måske ved I det allerede, men for mig var det en helt ny erkendelse: jeg har jævnligt forespørgsler fra piger, der gerne vil spille de hersens simulationsspil ala the Sims, hvor man skal opbygge og drive f.eks. en zoologisk have. Og jeg har altid store problemer med at finde disse spil. Nu er det ved et tilfælde gået op for mig at disse spil hedder "tycoons" og jeg kan søge dem frem ved en fritekstsøgning på tyccon og så kombinere med materiale=tb og afdelingen eller filial.

Et stort fremskridt for mig! - Og måske også en hjælp til nogen af jer andre???


2 Comments:

Blogger Louise said...

Hej.
Det var et godt tip. Jeg plejer altid at rode rundt i vores simulationsspil, jeg vidste faktisk ikke at tycoon var en samlet betegnelse.
I denne forbindelse må jeg lige nævne spillet Harvest Moon, som ligner en lille smule. Man spiller en farmer, som skal få en gård op at stå. Man skal arbejde hårdt, samle æg o.s.v men der er også plads til mere festlige ting - man skla nemlig også til halbal for at finde en kæreste. Pigerne synes det er vildt kikset, men låner det alligevel med hjem...
Hej fra Louise

Blogger Sussi said...

Jeg er glad for at høre, at andre kunne bruge et så "nørdet" tip!
Gad vide om vi ses til medieformidlingsmøde i morgen?
/Sussi

Send en kommentar

<< Home

footer