lørdag, maj 26, 2007
Findvej.dk
-
Her er et lille tip om mashup'et http://www.findvej.dk.

Findvej.dk er primært baseret på Google Maps-værktøjer og adresser fra Kort- og Matrikelstyrelsen. Derudover bygger den bl.a. også på data fra Fødevarestyrelsen.

Udover at kunne finde adresser og ruter, kan du også finde kort over sure og glade smileys (samt wikipedia artikler?) for dit nærområde. Jeg er lidt i tvivl om wikipedia artiklerne. Pt. virker linket på siden nemlig ikke.

Sidst, men absolut ikke mindst, må du lave dybe links til findvej.dk :-) Det tror jeg der er mange der vil se som noget stort - specielt ham, der fik en dom for at linke dybt til Krak.

Etiketter: ,



2 Comments:

Blogger Birgitte said...

Krak har åbenbart ændret politik mht. dybe links: Krak ændrer link-politik"

Kraks huskeregel:
"private hjemmesider [må] gerne ... linke dybt, men ... kommercielle hjemmesider [må] som udgangspunkt kun ... have ét dybt link til Kraks kort."

Blogger Sussi said...

Jeg er lidt en kort-nørd, så jeg synes findvej.dk er en dejlig ting. Jeg kunne bruge timevis der (især fordi den kører lidt tungt ;-)
Wikipediaartiklerne virkede, da jeg prøvede, så det er helt fint.

Send en kommentar

<< Home

footer