torsdag, maj 24, 2007
Det har jeg gang i...
-
Det læser jeg lige nu: Jeg er lige blevet færdig med "Mænd som hader kvinder" af Stieg Larsson. Jeg havde forventet mig meget, men blev nok lidt skuffet. Jeg synes bogen bruger utrolig lang tid på at præsentere hovedpersonerne, og det er først på side 300 (eller noget i den stil), at mordgåden som skal løses bliver sat rigtig i centrum - den er tilgengæld spændende og overraskende. På trods af skuffelen glæder jeg mig til at læse "Pigen der legede med ild", som Stieg Larsson også har skrevet. Der kan han jo ikke bruge 300 sider på at præsentere de samme personer :-) Igår gik jeg igang med Nynnes dagbog 2. Det bliver vist ganske underholdende!

Det ser jeg lige nu: I tirsdags var jeg i biografen og se Zodiac. Super god film, men også klam, fordi den handler om en virkelig seriemorder. Man kan sagtens forestille sig selv i de situationer, hvor han dukker op. Brrrrrr

Her er tre anmeldelser af filmen:

Berlingske Tidende
JP
Politiken

Etiketter: , ,



5 Comments:

Blogger Lisbeth said...

Tak for tippet - den tror jeg, at jeg skal ind og se - selvom det jo er lidt af en thriller, men tror du ikke, jeg kan udholde spændingen? Pans Labyrinth tog jeg jo i stiv arm :)

Blogger Sussi said...

Jeg er jo kommet videre siden mit indlæg, så her er en opdatering fra mig:
Læser: "En dag skinner solen også på en hunds røv" af Sanne Munk Jensen - ungdomsbog, som jeg skal anmelde til avisen.
Hører: den sidste halve time af De Sorte Spejdere når jeg kører hjem fra arb.
Ser: Så AFR i weekenden. Virkelig speciel manipuleret dokumentar om et attentat mod Anders Fogh. Berører faktisk mange aktuelle ting: autonome, regeringen, ungdomsoprør, homoseksualitet osv.

Blogger Lisbeth said...

Læser:
"Sne" af Pamuk når markedsføringsbøgerne tillader det, så der går nok et stykke tid, inden jeg kan give mit besyv med til bogen

Hører:
Teitur

Ser:
"Kunsten at græde i kor" - bevægende film, der værd at se

Blogger Louise said...

Læser: Louie Louie af Lilja Scherfig og En halv gul sol af Chimamanda Ngozi Adichie. Den sidste fik jeg anbefalet af en kollega.

Hører: Forty licks - Rolling Stones.

Ser: Kunsten at græde i kor. Jeg er enig med Lisbeth - meget bevægende film.

Blogger Stine said...

Læser: Fyrpasseren af Jeanette Winterson, som jeg købte til Bogdage i Århus. Ved ikke helt, hvad jeg skal mene om den endnu.

Hører: Arcade Fire's "Keep the car running" på repeat, et energi-boost.

Ser: Er inde i en filmsløv fase for tiden. Men glæder mig til at se "Kunsten at græde i kor", lyder som en film, man bare skal se.

Send en kommentar

<< Home

footer