tirsdag, maj 29, 2007
Google Translate - Beta
-
Hvis du ikke er særlig god til engelsk, er det nu muligt at foretage engelske søgninger med udgangspunkt i dit eget sprog, f.eks. tysk eller spansk (og forhåbentlig snart dansk).

Google Translate viser dit søgeresultat i to kolonner. I den højre vises de originale engelske websites, mens en tysk/spansk/... oversættelse af disse vises i venstre kolonne. Du kan også søge med omvendt fortegn - dvs. søge på engelsk og finde tyske/spanske/... sider.

Som et forsøg har jeg foretaget en søgning på: niña secuestrada portugal (= pige bortført portugal). Det giver følgende resultat:

http://translate.google.com/translate_s?hl=en&clss=&q=ni%C3%B1a+secuestrada+portugal&tq=&sl=es&tl=en

I forlængelse af søgeboksen skriver Google, hvordan søgemaskinen har oversat mine termer til engelsk. Hvis jeg ikke er tilfreds, kan jeg rette dem.

For at tjekke resultatet har jeg kopieret de engelske søgetermer til www.google.com og her får jeg mere eller mindre det samme resultat - bare i en lidt anden rækkefølge, hvilket ikke betyder noget.

Etiketter: , , ,



1 Comments:

Blogger Lisbeth said...

Spændende - må lige ind og kigge lidt på den - og tjekke de tyske gloser :)

Send en kommentar

<< Home

footer