mandag, februar 04, 2008
Så er jeg kommet på bloggen!!!!
Bedre sent end aldrig. Så må jeg jo til at være aktiv herinde!
Lidt om hvad jeg læser:
Jeg er lige nu i gang med Idioten af F. Dostojevskij. Et væddemål Lars og jeg havde om at han skulle læse en bog af ham og det skulle jeg så også. (jeg troede aldrig han fik det gjort, men desværre......så nu er jeg i gang.) Det er en ordentlig mobbedreng på 815 sider, så jeg kæmper, jeg er ca nået halvvejs.
Desværre har han aldrig modtaget nobelprisen, æv æv...Bogen er faktisk ok, den er letlæst, dog indimellem lidt langtrukken, og lidt svært at hitte ud af alle de rusiske navne. Det er en kærlighedshistorie, om hvad kærligheden kan gøre ved en på godt og ondt. Vi følger Fysten "Idioten" der kommer til Rusland efter et ophold i Schweiz for behandling af epilepsi. Han bliver af omverden set som en idiot, da han er godtroende og en smule naiv, men jo alligevel er en rigtig god menneskekender. Der er også bogens "gudinde" som alle er sygeligt forelsket i. Så jeg føler mig rimelig litterær lige nu!!!!


5 Comments:

Blogger Birgitte said...

Velkommen Inger :-) Husk nu at blive hængende!

Det læser jeg
Lige nu læser jeg Yacubians hus, en virkelig flot fortælling om magt, kærlighed, sex og overlevelse i Egypten. Selvom jeg ikke er færdig endnu, glæder jeg mig allerede til at læse den igen!

Politikens anmeldelse


Det hører jeg
På den lange køretur til Frankrig og hjem igen hørte vi en del Amy Whinehouse og så går Michael rundt og synge "...det er ikke så svært, når man først får det lært... og så tælle til ti..." (kan du huske den, Lisbeth?)


Det ser jeg
Lige om lidt er der Anna Pihl i fjernsynet og så er der Årgang 0 i morgen. Det glæder jeg mig til. Hi hi :-) Og så vil jeg for øvrigt gerne ind og se Børnehjemmet (en ny spansk film)

Blogger Sussi said...

Dejligt at se dig på bloggen Inger ;-)
Jeg er imponeret over det projekt du har vovet dig ud i, selv har jeg "Krig og Fred" hængende over hovedet - måske bliver det i sommerferien...
Håber også at vi snart ses - sådan i virkeligheden.

Blogger Stine said...

Man skal passe på hvad man vædder om! Jeg er også selv i gang med en klassiker, nemlig Madame Bovary, som nok ikke har helt samme litterære (og fysiske) tyngde som Dostojevski. Har også for nylig færdiglæst Lessings Græsset synger - den gjorde et stort indtryk på mig - en særlig tak til Birgitte :-)

Blogger Birgitte said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

Blogger Birgitte said...

Vil lige indskyde, at Bibliopaten også er vild med Yacoubians hus. Se her

Send en kommentar

<< Home

footer