søndag, maj 06, 2007
Læseklubben – nu med elektroniske bogreol

Jeg ved ikke, hvor mange af jer der kender Library Thing? Det er i den korte udgave en tjeneste, der gør det muligt at lave en elektronisk bogreol, hvor man har mulighed for bl.a. at tilføje anmeldelser til sine bøger, og man kan se, om der er andre, der har læst de samme bøger. Derudover er der sjove ting som tagclouds med mere.

Jeg tænkte, vi skulle have os sådan en elektronisk bogreol her i læseklubben, så jeg har oprettet en og langt nogle af de bøger, vi har læst ind – I kan se et nogle af forsiderne over i sidemenuen, hvor I også finder et link.

Hvor mange af os mon har sin egen Library Thing? Jeg har en, som I kan se her, derudover ved jeg, at Lisbeth har en, og Birgitte har vist også en, såvidt jeg kan se. Er der mon flere?



5 Comments:

Blogger Birgitte said...

Jo, jeg har også en bogreol på library thing:

Birgittes bogreol

Det er lang tid siden, at jeg sidst har kigget på den eller sat nye bøger på plads, men det vil jeg da snart gøre. Super godt initiativ, Monica!

Blogger Sussi said...

Godt initiativ Monica! Jeg vil kigge nærmere på det og udforske alle mulighederne. Måske endda oprette min egen bogreol.

Blogger Sussi said...

OK! Jeg kom til at kigge på det hurtigere end jeg havde troet. Library Thing var nemlig ugens opgave i 23ting-konceptet. Jeg har nu også oprettet min egen bogreol

http://www.librarything.com/catalog/Sussis_books

- Med to bøger!!! (Og plads til udvidelse;-)

Jeg vil dog gerne vide (Monica) hvordan hulan jeg får lavet den der fine sidebar-ting på min blog? Det ville se blæret id på min 23ting-blog.

Blogger Birgitte said...

Ja det kunne jeg også godt tænke mig at høre mere om - det med sidebar'en

Blogger Monica said...

Godt I synes om idéen med Library Thing :o)

Sådan gør man: Log ind på din Library Thing konto => vælg fanen ”Tools” => klik på linket ”Make a standard blog widget” (i venstre side) under Blog Widgets. Så kan du indstille, hvordan din widget skal se ud, derefter kopierer du det lille script, der kommer frem i HTML-kode.

Log ind på din blog => gå ind under Skabelon. Hvis man har en ”ny” blog, vælger man ”Tilføj et sideelement” => vælg den der hedder HTML/JavaScript og indsæt koden. Hvis man har en blog i det gamle design, skal koden indsættes før/efter der, hvor man f.eks. har sine ”Links” til at stå. God fornøjelse :o)

Send en kommentar

<< Home

footer