søndag, marts 18, 2007
Vores helt egen søgemaskine
Googgle har igen opfundet noget smart, nemlig muligheden for at lave personlige søgemaskiner. I kan læse meget mere om det på http://www.google.com/coop/, men det grundlæggende princip er, at man beder søgemaskinen om at kigge på udvalgte websites. Det kan f.eks. være sites, der kun handler om blomster, biler mv.

Jeg er i gang med at lave en biblioteksfaglig søgemaskine, selvfølgelig ;-) I er alle meget velkomne til at udvide antallet af sider, som søgemaskinen skal kigge på. Det er meget nemt, I skal bare klikke på "Edit this search engine", "Sites" og tilsidst "Add Sites". Vi kan måske ligge søgemaskinen på i højre side af bloggen?

Etiketter: ,



5 Comments:

Blogger Birgitte said...

Eeej, typisk mig, jeg glemmer altid noget! Her er linket til min/vores personlige søgemaskine:

Biblioteksfaglig søgemaskine

Blogger Stine said...

Smart! Jeg har tilmeldt mig, som 'contributor' (kunne ikke se der stod edit nogen steder, så jeg går ud fra at man kan tilføje hjemmesider, når tilmeldingen er bekræftet).

Blogger Birgitte said...

Så er du tilføjet, Stine. Virker det mon?

Blogger Lisbeth said...

Ja det er ret smart - teknologien vil tilsyneladende ingen ende tage :)

Jeg har også anmodet om
tilmeldelse, så må vi se, om administratoren tillader :)

Blogger Birgitte said...

Du er hermed accepteret på holdet ;-)

Send en kommentar

<< Home

footer