torsdag, juli 19, 2007
Sommerlæsning
Hej.
I morgen går jeg på velfortjent sommerferie. Planer har jeg ikke mange af, men afslapning og bøger er helt sikkert på programmet. Her er, hvad jeg gerne vil læse:
- Harry Potter and the deathly Hallows
- A Spot of Bother af Mark Haddon
- My dirty little book of stolen time af Liz Jensen
- Black Swan Green af David Mitchell
- Kiki Strike i Skyggebyen af Kirsten Miller

Jeg ved godt, at jeg kun når en tredjedel af det, men det er vel godt at have planer.

Hvad læser/planlægger I at læse?

Etiketter:



8 Comments:

Blogger Birgitte said...

Jeg har først ferie i uge 31 (og desværre kun een uge :-/). Heldigvis har jeg så tre uger tilgode i uge 36, 37 og 38, hvor Michael og jeg planlægger at tage til Mexico :-)

Selvom det endnu ikke er ferie, læser jeg på livet løs. Efter at vi er flyttet til Stenløse har jeg fået 50 minutter på arbejde, så der er rig lejlighed til det.

I sidste uge læste jeg Drageløberen (super god bog, som I andre sikkert har læst for længe siden), og i denne uge står den på Blekingegadebanden (en noget anden, men også rigtig god bog, der bestemt kan anbefales!).

Disse bøger planlægger jeg at læse:
Den sorte bog af Orphan Pamuk
Digital Fortress af Dan Brown
Det syvende bånd af Svend Åge Madsen

Og så synes jeg også at Liz Jensen skriver rigtig godt, så My dirty little book of stolen time kunne være en mulighed

Blogger Lisbeth said...

Rigtig god idé Louise - jeg kunne godt bruge lidt inspiration til ferielæsningen. Der er god tid, for jeg har nemlig først ferie i uge 33-35, hvor jeg vi tager til Thailand og Laos.

Ellers havde jeg tænkt mig at læse:
Parfumen af Süskind
Den sorte bog af Pamuk
Det tabte land af Desai
Gangster af Östergren
Meislers biografi om Kofi Annan

Men dem når jeg sikkert at læse inden ferien :), så kom endelig med jeres tips!

Blogger Louise said...

Hej Lisbeth.
Jeg skal da også læse Under en strålende sol. Anmeldelserne har været blandede - hvad synes du?
Louise

Blogger Lisbeth said...

Ja der er lidt blandede anmeldelser af "Under en strålende sol", men jeg synes, den er rigtig god - når man lige kommer ind i handlingen - dog kan den ikke måle sig med "Drageløberen". se evt. http://www.litteratursiden.dk/sw96554.asp.

Jeg har også læst Champagnepigen, som flere har nævnt er på deres "liste". Det var også med blandede følelser - eller måske er det bare mig, der ikke helt forstår slutningen :)

God sommer!

Blogger Sussi said...

Min sommerferie er 2/3 gået, og jeg synes jeg er kommet fint rundt om læsningen. Har læst noget af det jeg havde planlagt, nogle impulsting og (hurra) ting, der stod på min "liste":
Efter bogen af Robert Craig (rigtig ittiterende chik-lit),
Ser mit hoved stor ud i den her? af Randa Abdel-Fattah (god og vedkommende ungdomsbog), Champagnepigen (som jeg syntes var rigtig god), Gonzalez & datter transport co. (rigtig fin bog) og nu er jeg igang med krimien Prinsessen af Burundi af Kjell Eriksson. Jeg blev for nærrig da jeg stod hos boghandleren, så Under en trålende sol må vente til jeg kommer til den i reservationskøen på biblioteket.

Blogger Inger said...

Jeg har nu 3 ugers ferie, og tager i morgen til Skotland i 1 uge sammen med Britta (Hannes veninde)Det glæder jeg mig rigtig meget til.
Tasken er pakket og der er selvfølgelig også pakket nogle bøger. Under den strålende sol, og chick-lit bogen En utjekket mors hemmelige liv af Fiona Neill. Der udover regner jeg jo også med at læse nogle flere af Jo Nesbøs krimer, som jeg er begyndt at læse her i sommer. Han skriver fantastisk godt, hvis man altså er til krimier. Samt Black Swan Green og Vished af Madeleine Thien. Min ferie erjo som sædvanlig booket op, så mon jeg når alle bøgerne. Jeg tvivler. Men det er vel godt nok at have et mål.

Datoen for næste læseklub skal jeg nok komme med når jeg kommer hjem fra ferien.

Hilsen Inger

Blogger Monica said...

Jeg er i øjeblikket i gang med at læse "London kalder" af Ken Follett om besættelsestidens Danmark. Jeg synes ikke, jeg når at læse så meget for tiden, men måske bliver det bedre, når jeg har ferie om to uger.

Og til Lisbeth - jeg har læst Parfurmen af Süskind - den er værd at læse om end den både er underlig og grusom.

Blogger Louise said...

Vores ferie er startet i Harry Potter hi. Jesper læser først og er helt væk. Næsten to hele dage har vi ikke lavet andet end at læse, det har været skønt. Jeg er lige blevet færdig med Black Swan Green, som er en herlig, varm og humoristisk roman. Jeg har også sneget mig til de første 200 sider i Potter, når Jesper et kort øjeblik har sluppet bogen.

Er der nogen der har læst vi, de druknede? Den er så tyk og meget ulig det, jeg pleer at vælge, så jeg vil gerne høre nogle meninger inden jeg kaster mig ud i det. (dovenskaben længe leve;-))

Send en kommentar

<< Home

footer