fredag, marts 07, 2008
Del.icio.us
For lang tid siden oprettede jeg en konto på del.icio.us, men jeg har ikke brugt den meget, så jeg havde næsten glemt den.
Men nu har jeg fundet den frem igen og nu skal den bruges. Men det falder mig ikke naturligt, måske kan jeg endnu ikke helt se det fantastiske ved siden. Jeg bruger den ikke på mit arbejde, og det kan ses, for siderne jeg har tagget er åbenlyst til privat brug :-)
Bruger I den meget? Og til hvad - privat eller arbejde?
Jeg har kigget lidt på jeres sider, men vil gerne høre mere.

Etiketter: ,



3 Comments:

Blogger Birgitte said...

Del.icio.us er det mest FANTASTISKE værktøj. Som du kan se har jeg 745 bookmarks, som primært er arbejdsrelaterede. Nogen af dem bruger jeg ofte, andre er gode, når jeg om et halvt eller helt år skal finde noget, som jeg mener, at jeg vist nok har bookmark'et tidligere. Del.icio.us er en stor hjælp i mit daglige arbejde, hvor jeg laver en del "referencesøgninger". Og så kan jeg rigtig godt lide cloud-funktionen, som gør det nemt og overskueligt at finde de mest relevante bookmarks.

Blogger Birgitte said...

Lige et par kommentarer mere:

Jeg bruger også del.icio.us privat. F.eks. tagger jeg spændende bøger, som jeg ønsker mig/gerne vil ud og købe.

Og så vil jeg da lige gøre reklame for tagging i samspil med del.icio.us' søgefunktion. Hvis du f.eks. har tagget en engelsk dokument med "england" og "lovgivning" og et tysk dokument med "tyskland" og "lovgivning", kan du fremfinde det engelske dokument ved at lave en OG søgning på de relevante "emneord" (OG er default søgemode, du skal altså blot skrive de to "emneord" - ingen kommaer, OG-tegn eller andet). Når man har tagget mange dokumenter er det rigtig smart, idet tagging i sig selv kun tillader fremfinding vha. eet emneord ad gangen (det gi'r sig selv, du kan kunne klikke på eet link ad gangen, enten "lovgivning" eller "england", hvorved du fremfinder alle lovgivningsdokumenter eller alle englandsdokumenter).

Blogger Louise said...

Gode kommentarer. Jeg arbejder ikke med store, indviklede søgninger, men jeg har kigget på din del.icio.us-konto, og kan helt sikkert se fordele.
Jeg tror, jeg skal lære at bruge den rigtigt og indtil da kan jeg jo bruge den til mine private ting :-)

Send en kommentar

<< Home

footer