fredag, februar 22, 2008
Infomedia dækker ikke alt!
-
Som I sikkert ved indeholder Infomedia ikke alle nyheder fra danske webmedier, og hvad med de norske, svenske mv? De kan ikke findes på google news, yahoo news og ask news.

Her er nogle gode løsninger til at finde det, som Infomedia og de store nyhedsdatabaser mangler:

Danske nyheder
Her har jeg søgt på hjemmerøverier


Norske nyheder (men også mange svenske)
Norges mest omfattende nyhetssøk, som dekker flere millioner artikler helt tilbake til 1983.

I venstre side er det muligt afgrænse sit søgeresultat, f.eks. om det kun skal være norske eller svenske artikler. Her har jeg søgt på Statoil


Tar vare på alle nyheterne for de siste 140 dagene fra samtlige kilder, som agenten henter fra.

Her har jeg søgt på asmaa og tørklæde (i den nederste søgeboks - MYLDER: Nyhetsøk). Og her har jeg søgt på Statoil. Søgemaskinen er et godt supplement til Jubii NEWS.


Søk i nyheter fra flere hundre norske nettaviser og nyhetskilder. Arkivet går tilbake til oktober 1999.

Jeg har ikke lige fundet nogen deciderede søgemaskiner til svenske nyhedskilder, men de må være derude. 

Etiketter: ,



1 Comments:

Blogger Sussi said...

Tak Birgitte! Jeg har fået øjnene op for noget nyt og allerede brugt Jubiinews til at søge på artikler og billeder om "happy slapping" og "happy kissing", som jeg skal fremlægge en case om i næste uge.

Send en kommentar

<< Home

footer