mandag, december 08, 2008
Miss December
I virkeligheden er jeg vel nok Miss August eller sådan noget, for jeg anmeldte min nobelpris-vinder til læseklubben for flere måneder siden, men da det først er nu, jeg lægger en omtale ud, bliver jeg velsagtens Miss December. Min omtale bliver i form af et link til min artikel på litteratursiden "Det ensomme menneske efter '68", hvor jeg skriver om nobelprisvinderen Gao Xingjian's "Et ensomt menneskes bibel" under temaet "1968 i litteraturen". Det er selvfølgelig kun én af mange temaer, man kan fokusere på i dette store værk, men jeg får alligevel udtrykt hovedpointerne i min opfattelse af romanen. Jeg har ikke før vidst særligt meget om Kulturrevolutionen i Kina, og romanen efterlod mig rystet men oplyst på dette punkt!

Etiketter: , , ,



2 Comments:

Blogger Birgitte said...

Sjovt, jeg var inde på siden i går, fordi jeg ønsker mig bogen i julegave :-)

Blogger Sussi said...

Dejligt at få en ny "miss". Måske skal vi snart have en ny udfordring...

Send en kommentar

<< Home

footer