torsdag, juli 06, 2006
Ferielæsning
Første, men bestemt ikke sidste indlæg fra mig :)

Hvis I mangler lidt læsning til ferien, kan jeg varmt anbefale "Aminas Breve" af Jonas T. Bengtsson.

Bogen beskriver den skizofren paranoid Janus, der lige er blevet udskrevet fra den lukkede afdeling. Vi følger Janus' indre kamp mod sig selv samt den ydre kamp mod samfundet. Det hele holdes sammen af missionen om at finde Amina - en gammel gymnasieveninde, som Janus har udvekslet breve med, mens han var inde, men som pludselig holder op med at skrive. Om Janus finder Amina og hvordan, det måske lykkes, vil jeg ikke røbe.

Bogen skildrer samfundets randeksistenser rigtig godt, man kommer næsten helt i tvivl om, hvem der egentlig er normal. Handlingsmæssigt minder den om "Nordkraft" og stilmæssigt om Sonnegaards noveller.

Og ellers vil jeg bare ønske jer alle en god sommer!


3 Comments:

Blogger Birgitte said...

Næ det var da hyggeligt med et lille indlæg fra dig :-)

Blogger Lisbeth said...

Jep - og der er flere i farvandet! Skal bare lige have læst nogle spændende bøger inden ...

Blogger Sussi said...

Er i gang med at høre bogen som lydbog, mens jeg laver "husarbejde".
Bogen er rigtig god - og det kedelige arbejde går nemmere. Det kræver dog, at man sætter CD'en på pause medn man f.eks. støvsuger eller rører i en dej med røremaskine...
/sussi

Send en kommentar

<< Home

footer