onsdag, december 17, 2008
Juleunderholdning
Hvad læser, ser og hører vi her i den søde juletid?

Jeg læser "Hvordan soldaten reparerer grammofonen" af Sasa Stanisic (der skal nogen sjove tegn over nogen af bogstaverne, men jeg kunne ikke lokalisere dem på mit tastatur). Det er en helt fantastisk poetisk fortælling om drengen Aleksandar, der vokser op i Bosnien og Tyskland før, under og efter krigen.
I juleferien håber jeg at skulle læse Ned til hundene eller Dinosaurens fjer, som begge er på min ønskeseddel.

Jeg hører "Krystalhjertet" af Josefine Ottesen. Rigtig spændende fantasy for de store børn. Og så hører jeg WulffMorgenthaler på P3.

Jeg ser Nissernes Ø og Mikkel og Guldkortet (jeps, det er lidt pinligt, men jeg elsker julekalendere) og de sidste dage har jeg klukleende fulgt med i de gamles bestræbelser på at blive et hipt rytmisk kor i "Gangstativerne". Glæder mig til i aften at skulle høre dem synge I seng med Pandora.....

Etiketter: , ,



4 Comments:

Blogger Birgitte said...

Dejligt at høre, at Hvordan soldaten reparerer grammofonen er god. Jeg har nemlig ønsket mig den i julegave :-)

Jeg læser Russisk dagbog af Anna Politkovskaja, hende journalisten som blev myrdet for et år eller to siden, og hvis retssag kører lige nu i Moskva. Det er uhyggeligt, hvad der sker i Rusland! Magthaverne virker totalt inkompetente, men det er ikke engang det værste. Det værste er, at de ikke har nogen skrupler med at myrde og lemlæste uskyldige for at beholde magten. F.eks. Anna Politkovskaja, som blot skrev om Ruslands tilstand. ALT handler om at beholde magten.

Jeg hører min helt egen spilleliste på Ipod'en. Bl.a. Roxette, TV2 og Simon Mathews. Der er en del glade sange imellem, hvilket er godt her i vintermørket. De sidste dage har jeg forestillet mig, at alle kunne høre mine to Footlose-sange, og at de dansede og klappede i kupeen :-)

Jeg ser alt andet end julekalendre ;-) Det betyder dog ikke, at jeg ser noget på et højt intellektuelt niveau! Højst Nyhederne og TV-Avisen, hvor man somme tider må tvivle lidt på intelligensen. F.eks. er det da ikke interessant at se Baggers fly lande, eller hans ene øre, når han kører forbi i en sort bil! Helt ærligt! Udover Nyhederne og TV-Avisen bliver det til en del afsnit af Venner, fantastisk serie!

Blogger Lisbeth said...

Soldaten er også kommet på min indkøbsliste. Tror dog jeg vil købe den i Tyskland næste gang, jeg kommer på disse kanter. Ellers ser min liste sådan ud:

Jeg læser:
- eller skal igang med Berlinerpoplerne af Anne Ragde. Den forventer jeg mig meget af. Er der andre, der har læst nogle af bøgerne i serien?

Jeg hører:
Den nye med Tim Christensen

Jeg ser:
Nyhederne og Beverly Hills om mandagen, for nu har jeg ikke længere tid til at se det til daglig :-( Men det vist lige godt det samme

Blogger Tanja said...

Jeg er igang med Yacobians Hus - for 117. gang. Måske er jeg virkelig mærkelig - måske passer det, at den bliver bedre efter de første sider :-)

Her i huset er der juledisko fra kl. 15. Dvs. børne-julesange og fri dans :-)

De sidste aftener har Jacob og jeg været helt væk i Godfather-filmene, der altid er et gensyn værd.

Blogger Louise said...

Jeg læser:
J.K. Rowlings Barden Beedle. Der er 5 eventyr i bogen bl.a. historien om de tre brødre, som er med i Harry Potter og dødsregalierne. Jeg har læst eventyrerne højt for Jesper, så det har været rigtig hyggeligt.
I toget på vej til Thy startede jeg på Dy Plambeck Texas' Rose. Det er en vild familiehistorie og den er ret morsom.

Jeg hører:
Non-stop julemusik på DAB radioen. I starten var det sjovt men efterhånden minder det mere og mere om kinesisk vandtortur!

Jeg ser:
Nightmare before Christmas, for ingen jul uden den.

Send en kommentar

<< Home

footer