torsdag, august 13, 2009
For enhver pris
I år er det desværre ikke blevet til så meget sommerlæsning for mit vedkommende, da meget tid er gået med husprojekter, men så må man jo multitaske lidt, og det har jeg så gjort ved at kombinere det praktiske med at lytte til nogle gode historier samtidig. Senest har jeg kastet mig over radiodrama-genren, og det fungerer faktisk rigtig godt. Jeg har hørt krimien ”For enhver pris” som handler om:

Louis og Adam som er to midaldrende kriminalbetjente. De har arbejdet sammen i mange år, og deres gensidige forhold leder hurtigt tankerne hen på et mangeårigt ægteskab. Sammen opererer det erfarne makkerpar på kanten af loven for at løse uopklarede mordgåder, men i løbet af radiokrimiens 12 episoder bliver samarbejdet og venskabet mellem de to kollegaer sat på hårde prøvelser.

Jeg synes, den var rigtig god, og det fungerer faktisk rigtig rigtig godt med sådan et radiodrama, og sjovt med de kendte stemmer. Blandt de medvirkende er bl.a. Ole Lemmeke, Søren Sætter Lassen, Lotte Andersen, Anne-Grethe Bjarup Riis, Ellen Hillingsø, Henrik Lykkegaard og Nicolaj Kopernikus. Især synes jeg, Anne-Grethe Bjarup Riis og Ellen Hillingsø gør det rigtig godt, men dem synes jeg nu også altid er så gode :o)

Så til jer der kan lide at lytte, så finder i ”For enhver pris” her.

Der er også andre radiodramer og hente på:

http://www.dr.dk/Kultur/Kulturguiden/Download/alledownloads.htm

Måske nogle af jer allerede har lyttet jer igennem nogen af dem?

Etiketter: ,



1 Comments:

Blogger Sussi said...

Tak for et godt tip, Monica. Det er super med noget at lytte til, når man ikke har tid til/mulighed for at læse så meget.

Send en kommentar

<< Home

footer