fredag, juni 19, 2009
Studieceller, mødelokaler og projektrum...
er noget af det, jeg beskæftiger mig med for tiden på arbejde. Derfor vil jeg blive glad, hvis I hver især kunne fortælle mig:

har I studieceller (evt. -pladser) på jeres bibliotek? I så fald:
- Hvorfor oprettede I cellerne?
- Hvilke overvejelser gjorde I, da I oprettede dem?
- Antal
- Størrelse
- Placering i biblioteket – tæt på hvad?
- Udformning/udseende
- Er alle celler ens?
- Indhold i cellerne?
- Hvordan er indretningen?
- Hvilke erfaringer har I gjort jer?
- Bliver cellerne benyttet?
- Af hvem?
- Hvornår?
- Hvor ofte?

Hvis I ikke har studieceller - eller ikke arbejder på et bibliotek :-) - vil jeg også meget gerne høre, hvis I kender til biblioteker, der har!

På forhånd tak for hjælpen.

Etiketter: , , , ,



3 Comments:

Blogger Birgitte said...

Stenløse Bibliotek er så lille, at det ingen studieceller har, men jeg ved, at Herning Centralbibliotek har nogen. Dem benyttede jeg flittigt, da jeg gik på gymnasiet. Jeg brugte dem ikke til gruppearbejde, men bare til at lave lektier i, inden jeg skulle på arbejde.

Så vidt jeg kan huske, er der 4 celler.

Alle er sparsomt møbleret: et bord og nogle stole.

Der er forskel på cellernes størrelse. Det mindste er indrettet til to-tre personer, men det største er til 5-6 personer.

Der er ingen vinduer, men alle dørene består af en træramme med glas, hvilket jeg både så som en fordel, men også som en ulempe. Fordelen er, at du kan følge lidt med i, hvad der sker på biblioteket. Ulempen er, at andre også kan følge med i, hvad du laver. Engang oplevede jeg, at der stod en mand og filmede mig! Ret ubehageligt!

Alle celler ligger ved siden af hinanden i forbindelse med voksenbibliotekets faglitteratur. Egt. deres udenlandske bøger.

Blogger Lisbeth said...

Mange tak for svaret Birgitte!
Vil blive meget glad, hvis der er andre af jer, der vil bruge et par minutter på at fortælle ... :-)

Blogger Louise said...

Jeg ved overraskende lidt om studierummene på mit bibliotek.
Så jeg spurgte Jørn fra voksenbiblioteket, som kunne svare på dine spørgsmål. Jeg sender hans svar til dig i en mail, da det vist er det letteste.

Send en kommentar

<< Home

footer