mandag, november 05, 2007
Det store, labyrintiske net.
Hey, hvad mener I egentlig om Facebook, nu hvor mange af jer er derinde? Jeg er jo totalt forsumpet i alverdens applications og skøre, meningsløse påfund derinde. Og det på trods af at jeg startede ud med dyb skepsis, og helt sikkert stadigvæk kan tænke "Gosj, hvorfor sidder jeg her?" Er det anderledes end andre net-societys, I har været med i? Vil det overleve eller vil man altid glide fra det ene moderigtige society til det andet?

Hvis jeg skal sige noget positivt om facebook, så er det følelsen af at være i et netværk, et fællesskab, som man kan følge med i via billeder og tekster, uden nødvendigvis at skulle tale i telefon sammen flere timer hver dag. Men det er vel ikke så meget anderledes end at følge med i hinandens blogs eller myspaces?

Nogle gange ville jeg ønske, at der bare var ét sted på nettet til hver af os, hvor alle tråde samles, mails og blogs og opdateringer af hjemmesider osv. Findes det? Ja, der findes mange: igoogle, delicious, linkedin, facebook osv. og så er vi igen spredt for alle vinde... Jeg er nu ikke så desillusioneret som jeg lyder til. Det er bare min ordenssans, der gør oprør :o)

Etiketter: ,



3 Comments:

Blogger Birgitte said...

Jeg har også brugt en del tid på facebook - og har efterfølgende undret mig! For hvad er formålet egt.? Du giver et godt bud, synes jeg, nemlig at følge med i folks liv UDEN at snakke med dem hver dag. Jeg synes det er sjovt at følge med i de billeder folk uploader. Det siger lidt om, hvad de går og laver. Og så fik facebook også foranlediget, at vi skrev en mail til hinanden den anden dag. Det syens jeg er rigtig hyggeligt :-)

Blogger Sussi said...

DMstud.bladet dumpede ind af brevsprækken i dag og der var en stor artikel om networking. Den beskriver hvordan det er vigtigt at være synlig på nettet - de rigtige steder! F.x. på LinkedIn - hvis det vel at mærke er fagligt netværk og karriere-muligheder man søger. Et fint eksamensbevis gør det ikke alene (du er hvem du kender???).
Indtil videre kan jeg ikke helt se, hvad jeg skal bruge LinkedIn til, men jeg hører af og til om nogen, der får jobtilbud den vej - jeg tror bare ikke det er i min branche...
Facebook og Myspace bliver beskrevet som udelukkende sociale "venne-netværk" - og man skal faktisk tænke over, hvad man skriver og publicerer der også - for trods alt kan ens kommende chef finde på at kigge med :-)

Blogger Monica said...

Jeg undrer mig egentlig også ret meget over Facebook. Man kan sørme finde meget virtuelt tidsfordriv derinde, og jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår det hele. Men jeg synes, som Birgitte det er sjovt at se billeder af folk. Især kan jeg godt lide det sjove billede af Birgitte med en drinks og et ansigtsudtryk der siger åhhh!

Nå, men helt useriøst er det (måske) helller ikke. Jeg ved ikke, om I har bemærket at flere politikere ligefrem prøver at føre valgkamp på Facebook. Man kan f.eks. blive ven med Helle Thorning (som pt. har 2588 venner) eller Anders Fogh (som pt. har 2855 venner).

Send en kommentar

<< Home

footer