fredag, juni 06, 2008
En gang til?
Sussi introducerede det. Skal vi ikke tage en omgang mere?

Det læser jeg: Emil fra Lønneberg (nååååh han er sød...). Lige nu er jeg ved Mere om Emil fra Lønneberg. Det er faktisk lidt anstrengende at få så mange skarnstreger præsenteret på så kort tid, så måske må jeg læse noget helt andet inden jeg læser den sidste bog.

Det lytter jeg til: Her burde jeg måske skrive Dommeren, men det bliver altså mest til Aretha Franklin.

Det ser jeg: Hovedsagligt gamle film fra TCM. Det er jo ikke rigtigt tv-vejr og alle serierne holder pause (selvom jeg kigger lidt med i Life på tv3)

Ikke særligt interessant som I kan se. Jeg kunne virkelig godt bruge nogle tips til lidt sommerlæsning. Ideer?

Etiketter: , , ,



7 Comments:

Blogger Sussi said...

God idé, Louise.

Jeg læser (udover litteratur til eksamen): De røde katte af Maria Lang - en svensk krimi fra 1965. Tempoet er virkelig slow og kontakt mellem landsdelene i Sverige foregår pr. brev og telegram. Supergod sommerlæsning, syns jeg ;-)

Jeg hører: faktisk Dommeren, fordi jeg har haft et par lange køreture mellem Fyn og Jylland. Der ud over hører jeg Auras almum "Columbine"

Jeg ser: Ligesom Louise, ser jeg stort set ikke noget, men vil gerne se Indiane Jones.

Blogger Lisbeth said...

Ja rigtig god idé - jeg står faktisk og mangler nogle gode læsetips (udover at jeg har en laang liste med prioriterede titler).

Jeg læser: Er lige blevet færdig med Louis Drax. Den var rigtig god! Skal igang med "Sauberer Abgang" af Anne Chaplet. Og ja det er på tysk. Læste en interessant anmeldelse af hendes første bog, da denne netop er udgivet på dansk. Så tænkte jeg ville prøve at læse noget af hende.

Jeg hører: For det meste radio. Dommeren ligger godt nok ved siden af stereoanlægget :)

Jeg ser: EM i fodbold

Blogger Birgitte said...

Det læser jeg
Uha, for første gang i mange år læser/lytter jeg flere bøger på én gang:

El juego del Angel af Carlos Ruiz Zafron
De af jer, som elskede Vindens skygge kan glæde jer - den nye er super god og skrevet i samme stil. Bogen bliver kun læst der hjemme, hvor der er en ordbog i nærheden.

Den store tid: Stormen af Michael Larsen
Dette er fortsættelsen til Den store tid: Aftenlandet, som jeg anbefalede hjemme hos Louise for lang tid siden. Bogen bliver læst i toget.

Bavian af Naja Marie Aidt
Små gode noveller, som jeg lytter til, når jeg træner.


Det hører jeg
A Fine Frenzy, som jeg er blevet opmærksom på på Louise blog Blimey


Det ser jeg
Igår var jeg på bakken og se Cirkusrevyen - super god underholdning. Jeg har aldrig set det før og blev meget positivt overrasket :-) I fjernsynet ser jeg primært nyheder og Amys ret.

Blogger Louise said...

Hold da op, hvor er I gode. Det er da en vældig international læseklub vi har fået :-) Jeg vil se frem til at læse Ruis Zafron - altså når den bliver oversat.
Nu har jeg valgt en Nobelprismodtager. Den er udlånt (!) lige nu, men jeg melder mig på banen i løbet af sommeren.

Blogger Sussi said...

Jeg kan altså ikke rigtig melde ind på det internationale, men har faktisk en plan om at ville læse Harry Potter på engelsk i løbet af sommeren. Så måske....

Blogger Louise said...

Du har da lige læst svensk, Sussi. Med spinkle håndled og alt muligt!
Det er ellers et dejligt sommerprojekt :-)

Blogger Sussi said...

I hvert fald dejligere end alskens littertur om mærkelige perspektiver på online-verdener ;-)
Har netop bestilt HP 1 på bibleren (for den var selvfølgelig udlånt)

Send en kommentar

<< Home

footer