søndag, maj 18, 2008
Litterære input fra Madrid
-
I sidste weekend var Michael og jeg i Madrid. Her følger lidt billeder:




FERIA DEL LIBRO
Hvert år i maj afholder Madrid en såkaldt bogfestival, hvor boghandlere fra især Barcelona og Madrid lukker deres bøger ud i det fri (flere steder i byen, så vidt jeg ved). Der kan både købes meget gamle bøger og helt nye.



FERIA DEL LIBRO
Forestil Jer disse boder så langt øjet rækker :-)



NATIONAL-
BIBLIOTEKET




STATUE AF DON QUIJOTE DE LA MANCHA
Jeg har aldrig læst bogen, men spanierne er åbenbart meget stolte af Miguel de Cervantes klassisker, når de vælger at lave en så stor statue af hovedpersonerne!



CARLOS RUIZ ZAFONS NYE BOG EL JUEGO DEL ÀNGEL
Juhuuuuu, Carlos Ruiz Zafón har skrevet en ny bog :-) Jeg havde ellers bestemt mig for, at jeg ikke måtte købe nogen spanske bøger i Madrid, idet jeg har to til at stå i reolen, som jeg endnu ikke har læst. Men den her blev jeg bare nødt til at købe. Vindens skygge var jo ikke mindre en fantastisk!

Etiketter: , , ,



2 Comments:

Blogger Lisbeth said...

Dejligt med et rejseindtryk fra Madrid - det lyder som en rigtig spændende by!
Uh der er så mange rejsemål, der efterhånden står på min ønskeliste :) Håber snart at Mads kan flyturen, så vi kan komme afsted ...

Blogger Monica said...

Spændende - og dejligt med en fotoreportage, så vi også kan se, hvordan det så ud.

Jeg har både Don Quijote og Vindens skygge til at stå ulæst i min bogreol... Don Quijote er jeg en gang starte på, men gik i stå, da jeg syntes handlingen var noget langsommelig. Nå, men Vindens skygge må jeg hellere snart se at få læst, for det lyder til den kunne være værd at læse.

Send en kommentar

<< Home

footer