mandag, maj 12, 2008
Louises Stockholm
Her følger så min "feriebeskrivelse". Stockholm er en flot og hyggelig by og det var dejligt at se den i forårstøjet. Det bedste var naturligvis selskabet, men her er nogle af de andre højdepunkter.
I centrum ligger det store, imponerende kulturhus som bl.a. huser Rum för Barn. Det var en lidt blandet oplevelse. Rummet var mindre end forventet, men ideerne var gode og gennemførte. Det var bestemt et rum på børnenes præmisser og havde jeg været mindre, ville jeg have elsket at kravle rundt og udforske det hele. Men jeg måtte nøjes med at kigge på.
Jeg var også begejstret for Vasaskibets museum, som er et slaraffenland for formidlingsfreaks. De havde fundet mange gode løsninger, som formidlede skibets historie på gode og interessante måder.
Og så var der selvfølgelig de 11 magiske minutter hvor Sussi, Inger og jeg tog plads i “toget “ på junibakken og lod os føre ind i Astrid Lindgrens magiske verden. Det var en betagende,
(u)hyggelig og også lidt rørende tur, som desværre var alt for kort. Efter togturen kunne vi udforske diverse legesteder og der blev da også taget et par billeder af Astrid Lindgrens figurer med velkendte læseklubsmedlemmers hoveder :-)

Etiketter: , , ,



1 Comments:

Blogger Lisbeth said...

Tak for de fine beskrivelser Louise og Marie. Det lyder som om, I har haft en rigtig fornøjelig tur :)

Send en kommentar

<< Home

footer