søndag, august 31, 2008
Formidlingens mester
-
I Shanghai var Michael og jeg inde og se Shanghai Urban Planning Exhibition Hall, hvor der er en fantastisk udstilling af fortidens, nutidens og fremtidens Shanghai. Formidlingen var helt i top...


...så her følger et par billeder:


Det gamle Shanghai










En KÆMPE minimodel af Shanghai idag







En anden model af Shanghai







Fremtidens grønne by







Her kunne man skrive sine ønsker på grønne hjerter og hænger dem op på ønsketræet ved siden af alle andres ønsker





Expo 2010 skal foregå i Shanghai, og ja det er de allerede klar til. Her er maskotten






Og her skal Danmarks stand være







Jeg var meget imponeret over kinesernes formidling af byens historie, nutiden og fremtiden. Jeg har kun vist jer et udsnit. Udstillingen spredte sig over 4 etager (så vidt jeg husker) - og det hele blev formidlet farvestrålende. F.eks. også en havn de havde placeret ca. 37 km ude fra kysten. På den måde kunne de store skibe lægge til, omlaste deres last og sejle det ind til byen på mindre skibe. Alt, virkelig alt, blev formidlet visuelt.

Etiketter: ,



1 Comments:

Blogger Monica said...

Hvor ser og lyder det altså som en rigtig spændende tur, I havde til Kina! Og fedt med nogle billeder, så vi kan se en lille bitte smule af alt det, I har oplevet. Efter det I fortalte til Lisbeths fest, fik jeg utrolig meget lyst til en lignende tur :o)

Send en kommentar

<< Home

footer