søndag, august 31, 2008
Jeg har tænkt mig at købe...
...Child 44 på Amazon. Bogen er en debutroman af Tom Rob Smith, og den er allerede solgt til 30 lande, heriblandt Danmark, hvor den udkom i går. På Amazon kan jeg købe bogen til 6,93 pund plus moms, mens den sikkert koster 299 kr i de danske boghandlere.

Skal jeg købe nogen bøger til jer? Så kan vi deles om portoen (udover 0,99 per bog skal der betales 3,99 per forsendelse - og det er selvfølgelig de sidste 3,99 jeg tænker på). Så tager jeg bøgerne med til næste læseklub.

Ja, jeg overlever nok at betale portoen selv, men jeg tænkte, at vi kunne gøre det til en "tradition" hver gang vi skal til læseklub. 2 uger før sender vi vores ønskeseddel (hvis vi har en) til den der holder læseklubben (eller en anden, f.eks. mig), som sørger for indkøb. Hvis en bog koster 6,93 er det jo forholdsvis meget at betale 5 pund for forsendelsen.


Child 44 kort:
Rusland, 1953. En politikommisær er i Stalins dødsår en systemets mand i et system uden hæmninger. Den statslige sikkerhedstjeneste knægter enhver åndelig modstand, og Leo Demidov, omdrejningspunktet i "Child 44", har gennem flere år selv taget del i overgrebene, når han i sit arbejde arresterer uskyldige mænd og kvinder. Kriminalitet eksisterer formelt set ikke i diktatorens bud på et idealsamfund, så da en række brutale mord finder sted, forsøger alle omkring magtens centrum at tie uhyrlighederne ihjel. Men Leo Demidov begynder at tvivle på den totalitære stat og indleder en utraditionel jagt på morderen med både sin egen fejlbarlighed og systemets modstand som livsfarlige fjender (Berlingske Magasin, side 4-5, lørdag den 30. august).

Etiketter: , ,



10 Comments:

Blogger Lisbeth said...

Hej Birgitte
Jeg er klar på en lille "krimi" - så du må meget gerne købe også til mig.
Tager du imod andre bogindkøb fra Amazon? I så fald - hvis det kan gå på samme forsendelsesregning, vil jeg gerne have:

Gifted af Nikita Lalwani - £3.99
http://www.amazon.co.uk/Gifted-Nikita-Lalwani/dp/0141030399/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1220211349&sr=1-1

Lord of the Flies af Golding - £4,69
http://www.amazon.co.uk/Lord-Flies-William-Golding/dp/0571191479/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1220211674&sr=1-1

Falling Man af Delillos - £ 4,79
http://www.amazon.co.uk/Falling-Man-Novel-Don-DeLillo/dp/033045224X/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1220211752&sr=1-2

Nå jeg må hellere holde inde. Men igen hvis det ikke kan lade sig gøre på samme forsendelsesregning - eller det er besværligt, så er det ligemeget med mine bestillinger!

Blogger Birgitte said...

Hej Lisbeth

Det er netop meningen, at vi skal købe alle de bøger vi har lyst til, og kun betale én forsendelsesregning. Jeg sørger for dine indkøb :)

Husk at oveni £3.99 mv. kommer der dansk moms.

Blogger Lisbeth said...

Lyder fint du køber alle mine bøger :-) Så kan vi se, hvordan proceduren skal være fremover. Glæder mig til at komme igang med at læse engelsk.

Blogger Louise said...

Jeg synes, det er smart at købe sammen. Jeg står bare ikke og mangler nogle engelske bøger lige nu.

Blogger Birgitte said...

Jeg bestiller følgende på fredag (den 6. sep.):

Child 44 (2 stk)
Gifted (1 stk)
Lord of the Flies (1 stk)
Falling Man (1 stk)

Hvis der er andre der skal bruge noget, kan I skrive det her på bloggen eller i en mail.

Blogger Sussi said...

Jamen jeg har faktisk også et ønske:
Rise of the Creative Class af Richard Florida - til 7.49 pund:
http://www.amazon.co.uk/Rise-Creative-Class-Transforming-Community/dp/0465024777/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1220299981&sr=1-1

Blogger Sussi said...

PS - jeg synes det er en rigtig god idé med fælles bogindkøb.

Blogger Stine said...

Synes også det er rigtig smart med fælles bogindkøb, men jeg springer lige over i denne omgang da jeg for nylig købte en del engelske bøger på tilbud i Arnold Busck.

Blogger Birgitte said...

Så er alle bøger bestilt :-)

Blogger Birgitte said...

Så er bøgerne i hus :-)

Send en kommentar

<< Home

footer