fredag, april 03, 2009
Selv en læsehest kan blive halt - eller noget
Jeg har - i overført betydning - været halt det mest af dette år. Dvs. at jeg ikke har fået læst noget. Som i ingenting overhovedet. Startede ellers godt ud lige omkring nytår med fire krimier, men siden da er det gået ned af bakke. Altså ikke at jeg slet ikke har læst noget, for specialet har selvfølgelig krævet rigtig meget læsning (og det er nok noget af forklaringen på, at jeg ikke har fået læst andet) og så har jeg rigtig mange bøger liggende, som jeg har læst 1/8, 1/4 eller måske ligefrem halvdelen af.

Gennembruddet kom den anden dag, hvor jeg for første gang i næsten 3 måneder lukkede en bog da jeg var kommet til den sidste side!
At det så var en ualmindelig ringe bog (Vidunderlig og elsket af alle), er knap så vigtigt, for måske har den fået mig tilbage på sporet.

I stedet for at prøve på at blive færdig med nogen af alle de bøger jeg er i gang med (som jo åbenbart ikke har været gode nok til, at jeg syntes det var nødvendigt at læse videre) er jeg nu godt i gang med bogen "Martin Luther Burger King" - en blogbog fra primærvalgene i USA.

Det tegner godt, så nu kan det næste møde i læseklubben bare komme an - jeg er SÅ klar.

Etiketter: , ,



3 Comments:

Blogger Louise said...

Jeg kender det kun alt for godt. Der er også langt mellem siderne i mine voksenromaner. Men jeg har jo selvfølgelig børne- og ungdomslitteraturen, som på en eller anden måde altid virker lidt mere fristende.

Når jeg læser undrer jeg mig altid over, hvorfor det dog ikke bliver til mere. For det er jo herligt at forsvinde ind i en bog og jeg læser faktisk ret hurtigt, så jeg burde kunne nå mange, mange bøger :-)

Et andet problem er, at jeg er dårlig til at orientere mig i voksenromanerne. Det er endnu en grund til, at jeg altid glæder mig til at mødes i læseklubben.

Sussi, Vidunderlig og elsket af alle er i sandhed en utrolig ringe bog, men jeg glæder mig til at høre mere om Martin Luther Burger King.

Blogger Birgitte said...

Min læselyst svinger meget for tiden. Har jo god tid i toget frem og tilbage til arbejde hver dag, men det betyder ikke altid, at jeg sluger den ene bog efter den anden.

Jeg har en lang liste af bøger, som jeg gerne vil læse. Lige nu er jeg i gang med Absurdistan, som helt i forlængelse af sin titel er ret absurd. Det passer mig ret godt, så mon ikke den bliver færdig i løbet af påskeferien :-)

Blogger Sussi said...

@Louise: jeg kender godt det med børne- og ungdomslitteraturen. Men der har jeg jo helt mistet orienteringen. Har dog en af de nominerede til Orlaprisen liggende, som jeg skal have læst.
Så jeg håber virkelig, at jeg nu er kommet i gang igen.

Send en kommentar

<< Home

footer