mandag, februar 14, 2011
"Julie" af Anne Fortier
Krimi og spænding, Da Vinci-mysteriet tilsat Shakespeare.
Det lyder alt sammen meget godt og jeg havde glædet mig til "Julie" - men blev temmelig skuffet.
Tvillingerne Julie og Janice er vokset op i USA hos Tante Rose og hushovmesteren Umberto. Da Tante Rose dør arver den irriterende Janice huset og formuen, mens den søde, humanistiske og sympatiske Julie får et brev fra den forlængst afdøde mor.
Og så starter jagten på skatten i den Italienske by Siena, hvor Julie drages ind i moderens opdagelser omkring den virkelige historie bag Shakespeares "Romeo og Julie" og hvor hun finder ud af hvem hun virkelig er.
Hun er dog ikke den eneste der jager skatten og mangt og meget er ikke, hvad det giver sig ud for at være.
Bogen veksler mellem nutidige kapitler og historien om Giulietta og Romeo fra 1340.
Ingredienserne til en god bog er tilstede og ideen er god, men spændingen udebliver og det tog mig lang tid at læse bogen, fordi jeg på intet tidspunkt blev revet med.

Så vidt jeg ved har nogen af I andre også læst den. Hvad synes I?

Etiketter: ,



2 Comments:

Blogger Monica said...

Jeg har også læst den, og har et lidt blandet indtryk af den. Jeg synes også, at ideen er rigtig god, og blev da også revet med af historien flere gange, men det var heller ikke en bog, jeg ”slugte”, og flere steder synes jeg også, den var lidt træg.

Blogger Tanja said...

ØV. Den havde jeg også glædet mig til; men nu bliver det vist en af dem, der kommer til at samle støv :-)

Send en kommentar

<< Home

footer