fredag, februar 18, 2011
The Man Asian Literary Prize
Hvor meget asiatisk litteratur har I læst? For mit vedkommende er det ikke ret meget - på trods af at jeg bor i Kina.

På min lokale boghandlers hjemmeside faldt jeg forleden over dette link: Man Asian Literary Prize Shortlist
Måske det kan inspirere til mere alsidig læsning.

Lidt info om prisen:
The Man Asian Literary Prize was founded in 2007. It is an annual literary award given to the best novel by an Asian writer, either written in English or translated into English, and published in the previous calendar year. The judges choose a longlist of 10 to 15 titles announced in December, followed by a shortlist of 5 to 6 titles announced in February, and a winner is awarded in March.

Monica Ali er bl.a. med til at udpege dette års vinder.

Etiketter: , ,



7 Comments:

Blogger Birgitte said...

I får lige den lange liste med. Så er der lidt mere at vælge imellem - hvis det ellers har nogens interesse :-)

Blogger Louise said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

Blogger Louise said...

Her bliver der heller ikke læst meget asiatisk litteratur. Men der er da flere på listen som lyder interessante så det kunne være man skulle prøve en af dem. Tak for tippet.

Blogger Monica said...

Du må jo sige, hvis du falder over noget asiatisk litteratur, vi bare må læse :o) Har lige tænkt lidt over, hvad jeg har læst af asiatiske forfattere og kom i tanke om:

”Konkubinens børn” af Denise Chong, som jeg husker som værende ganske ok, selvom det er lang tid siden jeg har læst den.

”Snørede fødder” af Pang-Mei Chang, husker jeg også som god, og har et grimt billede på nethinden af de små snørede kinesiske fødder.

Har læst flere af Amy Tan, hvor jeg især var begejstret for ”Klub Held og Glæde”.

Og så har jeg haft kæmpet med ”Vilde svaner: tre døtre af Kina” af Jung Chang, men gav op, fordi den var SÅ lang og tung. Er der nogen af jer, der har læst den?

Blogger Tanja said...

Jeg har læst Vilde Svaner... mærkelig oplevelse.

Det tog mig ÅR at komme i gang og først i syvende forsøg, fik jeg den læst færdig...
Det var mest det der med at alle personer hed noget i retning af Xi og Yu og Xiyu og Yuxi osv. (altså det hed de nok ikke; men I forstår pointen) - det kunne jeg slet ikke rumme :-)

MEN da min hjerne ENDELIG accepterede det, så elskede jeg bogen - og slugte den i en mundfuld. Fantastisk historie.

Blogger Monica said...

Hmm... måske Vilde svaner så skal have en chance til en dag. Husker også at det med alle de personer, der næsten hed det samme, var noget forvirrende :o)

Blogger Birgitte said...

And the winner is....
kinesiske Bi Feiyu

Send en kommentar

<< Home

footer