torsdag, marts 24, 2011
Hvilken bog læst i 2010 husker I bedst?
-
Jeg husker bedst Darling Jim af Christian Mørk.

Bogen starter med at afsløre to søstres uhyggelige død. Og side for side afsløres det herefter i den ene søsters dagbog, hvorfor det er endt, som det er endt. Hvordan Darling Jim, en charmerende historiefortæller, der tryllebinder hele byer med sine uhyggelige historier, har en central rolle.

Udover at søstrenes skæbne tegner en rød tråd i bogen, gør Darling Jims fortællinger det også. De er gennemgående og fantastiske historier i sig selv.

Jeg blev fanget af Darling Jim fra side 1 og kunne ikke lægge den fra mig før sidste side var læst. Jeg blev forskrækket, selvom jeg vidste, hvad der skulle ske, og jeg blev mere og mere spændt på, hvorfor det skulle ende som det gjorde.

Jeg vil på alle måder anbefale, at I læser Darling Jim!


3 Comments:

Blogger Michael Krarup said...

Skægt nok er jeg - endda bibliotekar D.B - aldrig før stødt på jeres blog. Den er nu kommet på min liste på min egen blog Bogbrokken!
Jeg tror, at mine største lørste læseoplevelser i 2010 var Jakob Ejersbo: Liberty, Chris Ware: Jimmy Corrigan, den klogeste dreng i verden og så selvfølgelig
Sofi Oksanen: Renselse. Og så Chil Rajchmans Jeg er den sidste jøde, Treblinka 1942-43, der i særklasse er den stærkeste og mest ubehagelige læseoplevelse for mig til dato.
I kan se min Litterære selvangivelse 2010 på:
http://bogbrokken.blogspot.com/2011/01/selvangivelse-iii-litterr-arsopgrelse-i.html

Blogger Birgitte said...

Renselse står også højt på min liste!

Blogger Louise said...

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at komme i tanke om en titel som svar på dit spørgsmål. Det sidste år har jeg læst alt for få (og for dårlige!) bøger. Vi må håbe dette år bliver bedre :-)

Nå, men de to bøger, jeg husker bedst, er faktisk den første og sidste bog i 2010. Den første var Modstandskvinder af Kathrine Læsøe Engberg. Det er Danmarkshistorie fortalt på en let og spændende måde og de modige kvinders historier inspirerer!

Den sidste bog i 2010 var Niceville, som også handler om meget modige kvinder. Niceville foregår i 60'ernes Mississippi, hvor en hvid overklassekvinde beslutter at nedskrive de sorte tjenestepigers historie. Det er en skøn bog fuld af følelser og varme, herlige kvinder.

Send en kommentar

<< Home

footer