fredag, juli 22, 2011
Never Let Me Go
Jeg er lige blevet færdig med Never Let Me Go af Kazuo Ishiguro, en tidligere Bookerprisvinder.

Bogen handler om Kathy, Tommy og Ruth, der alle går på den idylliske kostskole Hailsham et sted i England. Der bliver taget godt hånd om dem, de bliver undervist i kunst og litteratur, men de får stort set ingenting at vide om verden udenfor. Først da de bliver større og forlader skolen, finder de ud af dens og dermed deres eget formål og placering i verden.

Jeg bestemte mig for at læse bogen, fordi den bl.a. beskrives som et mysterium, men det synes jeg ikke, at den lever op til. Først midt i bogen gik det op for mig, hvad Hailsham er, men alligevel...

Til gengæld er det en rigtig god bog om det moderne menneske, vores egoisme og moral. Og ikke mindst en kærlighedsroman beskrevet så anderledes, som det nu kan lade sig gøre.

Egt. læste jeg ikke bogen, men hørte den på lydbog fra audible.com. Ligesom tidligere syntes jeg også denne gang, at det var en super god oplevelse. Helt perfekt, især når jeg efter en lang dag var lidt træt i hovedet.

Etiketter: ,



footer