torsdag, maj 05, 2011
Fristelser
I dag havde jeg min første dag i bogbussen. En af fordelene ved min bogbustur er, at jeg får kigget lidt på bøgerne til de voksne. Det er også en ulempe, for jeg finder alt for meget, der ser interessant ud. I dag kiggede jeg bl.a. på

Elfenbenselefanten af Nerea Riesco
Lejemorderens guide til et smukt hjem af Hallgrímur Helgason
Olive Kitteridge af Elizabeth Strout
Fem drenge af Mick Jackson

Har I læst eller hørt om nogle af dem? Sig gerne for og imod, så jeg ved hvad jeg skal vælge.

Etiketter: ,



7 Comments:

Blogger Monica said...

Jeg har læst/hørt "Lejemorderens guide til et smukt hjem", havde en forventning om at jeg skulle underholdes med en humoristisk bog... Forventningerne blev ikke indfriet. Det er en ret så underlig bog, så den synes jeg bare, du skal lade dine bogbuslånere om :o) Hermed skulle jeg mene, din liste er kommet ned på tre:o)

Blogger Birgitte said...

Jeg har aldrig hørt nogen af dem. Hmm... Er spændt på, om det er nogen jeg bør få fat på?

Blogger Louise said...

Tak Monica. Det var faktisk en af dem, jeg ville læse først, for den lyder netop ret morsom. Men nu tror jeg bare, jeg dropper den. Jeg ved ikke hvornår (læs:om) jeg får dem læst.
Nu er jeg nemlig begyndt at opdage de mange, mange børne- og ungdomsbøger, der er kommet, mens jeg har været væk. Tasken er fuld af bøger og film hver dag når jeg cykler hjem og de frister bare lidt mere end voksenbøgerne :-)
Puh jeg synes, der er meget, der skal indhentes efter sådan en orlov.

Blogger Stine said...

Har hørt meget godt om 'Olive Kitteridge', den har jeg selv tænkt jeg ville læse. Altså når jeg engang får tid, for jeg har lige modtaget to bøger på en gang, som jeg har været skrevet op til et stykke tid:
'Den hundredårige der kravlede ud af vinduet og forsvandt' af Jonas Jonasson og
'Lad kun verden tumle sig' af Colum McCann. Den førstnævnte handler om en 100-årig der flygter fra et plejehjem for at drage ud på eventyr, og sidstnævnte foregår i New York i 70'erne med Philippe Petits linegang mellem tvillingetårnene som ramme for en fortælling om byens forskellige menneskeskæbner.
En blandet landhandel :-)

Blogger Lisbeth said...

det lyder som to spændende bøger Stine. Du må endelig skrive, om de er værd at læse :-)

Blogger Birgitte said...

'Lad kun verden tumle sig' af Colum McCann har jeg købt til min Kindle. Glæder mig til at læse den. Jeg har hørt, at den skulle være rigtig god.

Blogger Birgitte said...

I ferien læste jeg Lad kun verden tumle sig og den er super god! Alle personerne får selv lov til at fortælle deres egen historie, og de gør det overbevisende. Vi hører fra præsten der hjælper New Yorks prostituerede, hans bror, en af de prostituerede, en dame som har mistet sin søn i Vietnam, hendes mand som er dommer og som sætter en af de prostituerede i fængsel mv. Skæbnerne hænger sammen, men kun i en tynd tråd. Det er ikke sådan noget Italiensk for begyndere, hvor alle rejser afsted sammen til sidst. Læs den!

Send en kommentar

<< Home

footer