søndag, oktober 16, 2011
Det læser jeg...
Lige for tiden læser jeg bøger fra forlaget Republik, som jeg har valgt at fokusere på til Bogsnak i januar. Senest har jeg læst Petit Petit af Mette Sø. Den handler om Petit, som er hjælperytter på et cykelhold. Mens hun forsøger at overbevise Sportsdirektøren om, at hun skal være stjernen, hører vi om Petits liv og de oplevelser der gør, at hun må tage sit liv op til revision. Jeg er ret glad for Republiks bøger, fordi de er skæve og fuld af sort humor.
Jeg læser også stadig børne- og ungdomslitteratur. Cykose, Antboy serien og Lying game - den enes død har jeg læst med stor fornøjelse. Jeg vil også nævne Den Hvide Krage, som er en gotisk ungdomsroman om to piger der i nutiden oplever uhyggen fra en række uhyggelige eksperimenter foretaget i 1700-tallet. Bogen bliver skiftevis fortalt af de to piger (den ene er lumsk) og præsten der deltog i eksperimenterne.

Jeg hører meget lidt. På cyklen til arbejde bliver det til Noah and the Whale, R.E.M og U2.

Jeg ser Big Bang Theory, sæson 4. Det er altså bare alletiders serie med de mest kejtede og skønne nørder.

Etiketter: , , ,



2 Comments:

Blogger Sussi said...

Jeg har ind til videre kun læst "Alle mine venner er superhelte", men den var jeg som bekendt helt vild med :-)
Jeg har også læst starten af "Petit Petit" som bogbidder, men trods min store facination af cykelløb, faldt den ikke helt i min smag.
Men Republik er klart er forlag det er værd at holde øje med... Fik nogen af jer forresten sendt dem en mail med lidt om vores læseklub, så vi måske kan være heldige at modtage bøger fra dem?

Blogger Louise said...

"Alle mine venner er superhelte" er også en af mine favoritter. Jeg var også ret vild med Kiffe, Kiffe mens "Jo hurtigere jeg går, jo mindre er jeg" er den, jeg indtil videre synes mindst om.
Jeg har ikke fået skrevet til forlaget men holder lidt øje med deres facebook side. Der udkommer en ny bog af Faïza Guène i november :-)

Send en kommentar

<< Home

footer