fredag, august 03, 2012
Forslag til nytårsbogen
Det har taget lidt tid, men nu er jeg endelig klar med et forslag til en "nytårsbog" til læseklubben.

Mit forslag er "Min mor siger" af debutanten Stine Pilgaard (167 sider).
Læs omtale fra Litteratursiden her.
Bogen er flot! Forsiden præges af et hjerte - altså et anatomisk hjerte - med en pil igennem.
Og bogen har da også kærligheden - eller den tabte kærlighed - som omdrejningspunkt, for hovedpersonen er lige blevet forladt af sin kæreste og hun søger trøst hos præstefaren, sin lystlyvende ejendomsmæglermor, sin læge og sin strategiske veninde.
Bogen har fået fine anmeldelser og er især blevet rost for sin dialog.

Som et lille bonusforslag kunne jeg godt tænke mig at vi prøvede at læse noget poesi. F.eks. Søren Ulrik Thomsens "Rystet spejl".

Jeg håber der kommer flere forslag inden jeg sætter afstemningen i gang.

Etiketter: ,



4 Comments:

Blogger Louise said...

Den lyder også god. Jeg tror, det bliver svært at vælge, hvor krydset skal sættes denne gang.

Blogger Birgitte said...

Enig, Louise!

Blogger Stine said...

Mange rigtig gode forslag, men jeg vil da også lige for en god ordens skyld nominere en bog:
Det store hus af Nicole Krauss. 350 sider.
http://www.litteratursiden.dk/anmeldelser/det-store-hus-af-nicole-krauss
Det er en historisk krønike som foregår i forskellige tidsperioder og lande, med et gammelt skrivebord som fællesnævner. Vi kommer bl.a. Til Jerusalem, New York og London og rundt omkring en række af livets store temaer, så jeg tror det er en roman med meget gods i, som kan give stof til mange gode læseklubdiskussioner.

Blogger Birgitte said...

Den er også udvalgt af Romanklubben: http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Laeseklubber/Romanklubben/Maanedens_boeger/2012_amerikansk/20120705094401.htm?nyhedsbrev

Lyder rigtig go'!

Send en kommentar

<< Home

footer