mandag, august 13, 2007
Læsehest
Hjemvendt fra ferie væltede det ind med reserveringer til mig. Jeg havde stillet mine reserveringer på stand-by, mens jeg holdt ferie og på den måde var jeg kommet frem i køen til flere af de bøger jeg havde ventet længe på. Åh, nej tænkte jeg, da der allerede anden dag lå to tykke bøger på mit bord.
Men når de to bøger er Blædels "Kun ét liv" og Läckbergs "Stenhuggeren", så går det hurtigt. Jeg indrømmer nemlig gerne at jeg ELSKER femi-krimier - så må de "rigtige" kritikere sige hvad de vil.
Blædel er læst og afleveret (kom næsten for sent på arbejde i onsdags, da jeg morderen skulle afsløres midt i mon morgenmad). Halvvejs inde i "Stenhuggeren" har jeg igen svært ved at leve med i det liv, der udspiller sig rundt om mig. Og når jeg er færdig med den venter Mari Jungsted, som jeg aldrig har læst noget af, men jeg glæder mig til et nyt nordisk femi-krimi-bekendtskab.
Som det ses på billedet, så prøver jeg dog også at blive studieklar ved at genlæse Duelunds "Den danske kulturmodel". Bogen er efterhånden lidt forældte, men jeg får alligevel genopfrisket nogle ting....



Etiketter:



2 Comments:

Blogger Louise said...

Wow, du inspirerer.
Jeg er havnet i et tilfælde at sensommer blues. Siderne kan bare ikke vendes og ordene vil slet ikke hænge ved.
Jeg er i gang med en supergod bog men har alligevel ikke læst en eneste side i 8 dage. Suk, jeg håber snart jeg finder en kur!

Blogger Sussi said...

Jeg kender godt den tilstand, Louise. Oftest er det nu fordi jeg er i gang med "bør-bog"... Og bare rolig - det går altid over igen ;-)

Jeg må nu droppe Den danske Kulturmodel, da der i går dumpede et kompendie ned i postkassen. Det skal være læst til første dag, og så skal vi arbejde med casen: "Kulturkanon" den første uge. Spændende.

Bare der også fortsat bliver tid til de gode bøger...

Send en kommentar

<< Home

footer