mandag, april 21, 2008
Dansk Google Earth med nye funktioner
Google Earth kommer nu i en dansk version med flere nye funktioner. Bedre navigation, flere bygninger i 3D og muligheden for at se steder i "gadeplan" er blandt nyhederne.

Nu ved jeg ikke, hvor meget I bruger Google Earth, men det er i hvert fald lidt tid siden, jeg sidst har brugt den, men nu har jeg lige været inde på den igen, og der er da sket nogle spændende tiltag siden sidst jeg brugte den.

Det med, at man kan se 3D bygninger, er faktisk meget sjovt, som I kan se, har jeg f.eks. været en tur forbi Københavns Rådhusplads. En anden ting som der bliver flere og flere af, er de fotos, som man selv kan uploade med funktionen Panoramio. Det er faktisk ret sjovt at kigge lidt på alle de billeder, der bliver uploadet, både fra steder man kender, og fra steder man ikke kender. Jeg er ved at prøve at finde ud af, hvor sommerferien skal gå hen i år, og så er det faktisk en sjov måde at se nogle billeder fra der, hvor man gerne vil hen.

Prøv den danske version af Google Earth her.

Etiketter:



5 Comments:

Blogger Birgitte said...

Jeg skal helt klart prøve at downloade google earth. Har faktisk aldrig set et kort derfra - selvom jeg har hørt om det i mange år!

Det kunne være interessant at se Stockholms Stadshus ved siden af Københavns Rådhus. I Stockholm var Stine og jeg på rundtur i Stadshuset, og der fik vi at vide, at det er nøjagtig 1 meter højere end rådhuset, idet arkitekten ville overgå den danske. Ja ja, de svenskere ;-)

Ang. sommerferien, ja så har vi lige booket billetter til Kina. Iiiih jeg glæder mig :-)

Blogger Louise said...

Tak for tippet. Jeg har aldrig brugt Google Earth, men nu er den i hvert fald downloadet til pc'en.

Jeg har lige gået en tur på time square og været i Empire state building. Jeg vil helt sikkert vise den til Jesper - han vil elske at "lege derinde" mens han planlægger sommerferien.

Blogger Lisbeth said...

Jeg har den gamle version - må lige få downloadet den nyeste med de dertilhørende funktioner.

Vi har også brugt "programmet" til inspiration ifm. ferieplanlægning. Man kan hurtigt komme vidt omkring.

Pt. må jeg dog nøjes med at se, hvilke spændende steder der er i Århus og omegn :)

Blogger Louise said...

Århh hvad! Man kan se mit hus og min have. Måske skulle jeg lige luge lidt i morgen :-)

Blogger Birgitte said...

Rigtig sejt program! Nu har jeg lige været en tur nede af memory lane :-)

Send en kommentar

<< Home

footer