mandag, juni 16, 2008
Google - Street View

Så går Google igen tættere på – nu med Street View. Har I prøvet funktionen? Jeg har selv først fået prøvet det af i dag, og det er værd at afprøve. Det er vildt, at man kan komme så tæt på, se f.eks. billedet her som er fra min ”tur” i New York.


Det sætter naturligvis straks gang i nogle tanker om, hvor tæt det er ok at gå på. På den ene side er det jo super sjovt at kunne se, hvordan det ser ud på gadeplan i New York, på den anden side så er det jo rimelig meget overvågning. Google siger godt nok de slører personer, men det lykkedes nu ikke lige godt alle steder. Det er i hvert fald let at finde billeder, hvor det vil være nemt at identificere personer, hvis man kendte dem.


Hvis I ikke allerede har afprøvet funktionen, så finder I Google Street View her.

Hvis I har lyst at se lidt skøre billeder fundet på på Street View af en eller anden nørd, så kan I se en top 15 her.

Etiketter:



4 Comments:

Blogger Birgitte said...

Hold da op - det går godt nok tæt på! Det kan kun give anledning til diskussion. Og jeg tror, at jeg synes, at det er for tæt på! Hvad hvis jeg havde bestemt mig for at pille en bussemand ligesom billedet blev taget. Uha! Pas på Louise, du skal jo snart derovre, hvor billedet er blevet taget. Bliver der mon også taget billeder i Stenløse?

Blogger Birgitte said...

Som svar på mit eget spørgsmål: Ja, og der er ligefrem et billede af vores nabos nabos rækkehus - som sjovt nok ligner vores!

Blogger Birgitte said...

Nu har jeg brugt Street View igen. Fandt ikke Martini's på Manhattan, men det er godt nok smart! Byen er jo et stort billede!

Ps: Louise, adressen tror jeg er god nok alligevel!

Blogger Lisbeth said...

Orv ja det lyder interesant - og skræmmende på én og samme gang. Jeg må lige prøve at tage et kig - problemet er, at min bærbare ikke er så meget for disse fancy-programmer, så jeg må ved lejlighed have gang i den stationære.

Send en kommentar

<< Home

footer