mandag, september 17, 2007
ØV!
Jeg var ærgelig over at få en mail fra Inger, hvor jeg kunne se, at næsten ingen kan komme til hendes læseklubarrangement. Det gælder også mig selv, så der er ingen bebrejdelser herfra. Jeg ville faktisk rigtig gerne (kunne godt bruge en eftermiddag med hygge og tøsesnak til at trække mig op af mit sorte hul)- og havde også meldt mig til, men så kom en flytning i vejen. Det er det, der er ØV! Heldigvis ser jeg nogen af jer til Fagligt Landsmøde weekenden efter. Det glæder jeg mig til.

For at få lidt gang i bloggen igen vil jeg forsøge mig med en "det læser jeg nu"-runde:

Jeg læser Kalak - en erindringsroman af Kim Leine, fordi jeg har meldt mig ind i en af Litteratursidens virtuelle læseklubber. Barsk roman med poetisk sprog, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal synes om.
Derudover læser jeg om kulturalister, strukturalister, postmodernister, kildekritik og projektledelse, så jeg er ved at blive helt skæv i ryggen ;-)

Jeg ser Klovn - 2. sæson på DVD og glæder mig til Forbrydelsen...

Jeg hører ikke så meget, for så kan jeg ikke læse. Men ellers er det til stadighed De sorte Spejdere og Mads og Monopolet, der kan få mig på banen ved radioen.

Etiketter: , ,



5 Comments:

Blogger Louise said...

Hej Sussi (og andre??)
Der må være sket en forbrydelse. Må lige tjekke nyhederne for at se om der er sket en række mystiske bibliotekar-bortførelser...

Jeg er lige blevet færdig med Linas Aftensbog 2. Bøgerne om Lina er nogle af de bedste ungdomsbøger, jeg har læst i lang tid. Tonen er god og følelserne er meget ægte. Jeg anbefaler den til alle mine pige-/dagbogs lånere men kun de ældste for sex fylder forholdsvist meget.

Jeg har lige set Pans Labyrint og er både rørt og betaget. Den er flot, spændende og meget trist.

Jeg hører stadig ikke meget musik. På arbejde hører jeg Møs frøen og Rune T Kidde: Live Ækel. Men hjemme bliver det altså ikke til så meget.

Blogger Lisbeth said...

Jo jeg har været faktisk været bortført et stykke tid, men er på fri fod igen :)

Jeg har læst:
Mand af ære af Morten Beiter - den var rigtig god! Jeg må skuffe nogle af jer, men jeg blev aldrig færdig med Det syvende bånd - jeg plejer ellers altid at læse bøgerne til ende!

Jeg hører:
Pt. Rasmus Nøhr

Jeg ser:
Ville have set Babel, men vi kan ikke finde vores videokanal så ...

Blogger Birgitte said...

Så er jeg hjemme igen efter en fantastisk tur til Mexico! Har stadig jetlag - og er lidt nervøs for, hvornår jeg falder i søvn i aften, idet jeg har sovet 3-4 timer i eftermiddag. Nå men nu er jeg altså hjemme, og selvfølgelig har jeg lidt input til jer :-)

Udover tusinde oplevelser (bl.a. dykning), har min ferie også været fyldt med bøger - især 4:

Digital Fortress af Dan Brown

Tre sider af samme sag af Marian Keyes

Människa utan hund af Håkan Nesser

Den røde drage af Thomas Harris, som var en af de bøger, Michael havde med i tasken.

Af en eller anden grund får jeg aldrig nok bøger med på ferie, og bliver nødt til at læse Michaels. Sidste år var det en om B.S. Christiansen og i år var det så den første bog om Hannibal Lecter. Ja ja jeg får da udvidet min horisont!

Digital Fortress synes jeg var ganske fin underholdning. Denne gang diskuterede Dan Brown, i hvilket omfang staten USA skulle have indsigt i folks email-korrespondance for at bekæmpe terror.

Tre sider af samme sag var god chick litt, og dermed god afslapning.

Människa utan hund var en noget anderledes krimi/familiedrama, om to familiemedlemmer, der forsvinder med et døgns mellemrum. Plottet er simpelt, men ikke så simpelt, at man ikke stiller spørgsmål undervejs. Modsat mange andre krimier er historien også troværdig, hvilket er et klart plus.

Den røde drage gav mig kvalme! Thomas Harris er kendt for at skrive godt, og gør det måske også, når man tænker på den amerikanske krimigenre. Jeg var dog ikke specielt imponeret. Men det kan også skyldes,de meget detaljerede beskrivelser af sygdom og lemlæstelse. Det har jeg nok lidt svært ved at se bort fra.

Nå på mandag kalder jobbet igen. Og fredag skal jeg på en konference om aktindsigt. Det skal nok blive spændende. I hører nærmere, når jeg ved noget mere om det.

Blogger Tanja said...

Hej
Ja - ærgeligt at vi ikke kunne være så mange; men tak for en hyggelig eftermiddag til Inger, Louise og Nini.
På trods af at Silas kedede sig med anstand, så har han vist alligevel oplevet et eller andet... han har fortalt alle der gider høre det, at han har besøgt Inger, der har et kæmpe puslespil og skinke!!! Ja - en treårigs tankegang er ikke altid nem at følge med i.

Jeg er stadig i gang med "Kafka på Stranden" - der bestemt kan anbefales.
Den er dog lige i aften lagt på hylden til fordel for Marianne Eilenbergers "Klippekortshelikopter". Der er lagt op til en aften på sofaen med kaffe og chokolade. Ungerne sover, Jacob bygger skur - og jeg gider ingenting :-)

Film bliver der ikke set meget af for tiden. De tager for lang tid...

Og musik... tjah... det er vist mest Palle Pirat, der bliver danset til her i huset!

Blogger Sussi said...

Øv, hvor er jeg ærgelig over, at jeg ikke kunne komme til læseklubben.

Tanja, synes du ikke Kafka på stranden er lidt mærkelig???
/Sussi

Send en kommentar

<< Home

footer