lørdag, april 25, 2009
Marina
-
I denne fantastiske bog tager Carlos Ruiz Zafón os endnu engang med til Barcelona. Året er 1980, og Óscar Drai strejfer omkring i gaderne tæt på sin kostskole. En dag møder han Marina, som bor sammen med sin far i en villa, der mest af alt ser ud til at være forladt. Marina tager Óscar med til en gammel kirkegård, hvor en ældre dame klædt i sort hver dag besøger en gravsten uden indskrift. Herfra udfolder historien sig ud i det til tider groteske og fantastiske univers, som Carlos Ruiz Zafón er kendt for. Gennem flere personers fortællinger finder vi ud af, hvem damen er, og hele hendes baggrund. Sideløbende fortælles Marina og hendes fars historie - en fortælling der næsten fik mig til at græde, da jeg læste bogens sidste side.

Jeg synes, det er en super god bog. Det fantastiske og dystre snor sig imellem hinanden, som kun Carlos Ruiz Zafón kan få det til. Ligesom man kan genkende nogen sangere, så snart man hører en lille del af en sang, genkender man her Carlos Ruiz Zafón med det samme. Hans barcelonesiske univers er unikt!


3 Comments:

Blogger Louise said...

Hallo! Du er jo næsten færdig med din udfordring. Nu må jeg virkelig også til at komme ordentlig i gang :-)

Blogger Birgitte said...

Jaaa, men jeg mangler den "sværeste" bog - De fantastiske fire, som handler om de fire socialdemokrater, Mogens Lykketoft, Poul Nyrup Rasmussen, Svend Auken og Ritt BJerregaard. Tanken var, at jeg skulle læse den, inden de alle forlader dansk politik.

Hvordan går det med din udfordring?

Blogger Louise said...

Lad os bare kalde det en igangværende proces :-)

Men jeg er helt sikker på at jeg når det.

Send en kommentar

<< Home

footer