torsdag, juli 03, 2008
Når guder er værst
Jeg synes det var herligt at se, at Monica følger tråden op fra et ældre indlæg ved at kommentere på en bog, som er blevet præsenteret ved et læseklubsmøde. Og for at vise, HVOR god en idé jeg synes det er, vil jeg følge den op med en kommentar om den herlige bog: "Når guder er værst", som Louise præsenterede hos Monica til sidste møde.

Som det oftest er med de bøger Louise læser og præsenterer (også børnebøgerne, Louise), så tænkte jeg starks, at den MÅTTE jeg også læse. Den var dog så ny på mit bibliotek, at jeg måtte vente på at den nyindkøbte titel indgik i samlingen.
Men nu har jeg læst og jeg morede mig meget! Både over den bizarre handling, hvor Afrodite sælger telefonsex, Artemis lufter hunde og Apollon har rollen som orakel/medie i en dårlig tv-produktion, men også over IDÉEN med at placere de græske guder i nutidens London. Det fungerede helt perfekt.

Supergod og underholdende bog, der egner sig godt til stranden, swimmingpoolen eller flyveturen (selvom jeg ikke har været så heldig at læse den nogen af de omtalte steder...)

Etiketter: , ,



3 Comments:

Blogger Monica said...

Jeg fik også rigtig meget lyst til at læse "Når guder er værst". Jeg har reserveret den på bilioteket, og håber jeg får den til ferien.

Blogger Louise said...

Super! Så virker læseklubben jo efter hensigten. Altså udover det vigtigste som jo selvfølgelig er de hyggelige møder!

Jeg er glad for at andre også kan se det gode i de bøger, jeg synes om. Hver dag ser jeg bøger, som jeg har lyst til at læse - på børnebiblioteket. Ellers synes jeg det er meget svært. Jeg misunder folk som læser krimier eller historiske romaner. De har en form for rettesnor, som jeg synes, jeg mangler. Mine bøger må gerne have humor og være lidt skæve. Græske guder i London eller Døden som fortæller for eksempel. Men det er altså pænt svært at søge ud fra, så for det meste går der lang tid mellem voksenromanerne.

Nu har jeg købt en bog, der fortæller historien om, hvad der egentlig skete med den grimme/onde stedsøster. Jeg er lige startet, men det virker lovende. (men send mig gerne en mail/kommentar med bogtips)

Blogger Lisbeth said...

Jeg fik også lyst til at læse bogen, selvom jeg kun hørte omtalen med et halvt øre. Jeg har den på min fødselsdagsønskeseddel, så må vi se, om jeg får den :)
I så fald skal jeg nok skrive lidt om min oplevelse af den!

Send en kommentar

<< Home

footer